2005 : Beretning om opblevelsen

Det var med lidt mistro og med tankerne "tør jeg" at jeg læste mailen om at jeg havde vundet turen. Jeg som normalt kun under tvang og med trusler sætter mig op i en for de fleste børn "stille" rutchebane skulle nu op i en brøllende jetjager og flyve kunstflyvning AAAARRRGGH. Jeg tog dog kort efter en beslutning om at det selvfølgelig skulle prøves.

Om eftermiddagen D 18 september sagde jeg farvel til min kæreste og kørte til Roskilde Lufthavn. Vi startede med en kort briefing af piloten, som kom godt rundt i hjørnerne og omhandlede alt fra flyets (OY-FGA Fouga Magister) historie, instrumentering og hvordan vi skulle sidde. Vigtigst af alt fik vi besked om hvilke knapper der IKKE skulle trykkes.

Som den første der skulle op blev jeg iklædt flyverdragt og faldskærm. Faldskærmen var obligatorisk da sædderne i flyet var indrettet, således at man ikke kunne sidde uden. Det gav også en tryghed at have den på, selvom flyet var uden katapultsæder og at man med en hvis sandsynlighed ville blive hakket til bøf af flyet hvis man prøvede at stikke af.

Vejret var godt. Vi lettede med kurs forbi Køge ud til vandet og væk fra Roskilde Lufthavns kontrol område. På vej til det frie område fik jeg lov at styre lidt. Jeg har prøvet at styre et fly før, men dette var MEGET federe. Flyet blev kontrolleret af en styrepind som forbundet med hydraulik gjorde den ganske følsom. Jeg holdt kursen og højden til vi nåede target. Piloten spurgte om jeg var frisk på et rul, og jeg tvang et ja frem fra mine læber :) Kort efter rullede vi rundt mod venstre.....FEEEEEEDDDDTT. Han spurgte om jeg var okay og klar til en mere. Helt sikkert. Efter det andent rul var jeg dog blevet lidt konfus og jeg tøvede lidt med at svare da han spurgte om vi skulle tage et LOOP!!

En hurtig beslutning i den konfuse hjerne blev til et ja. Jeg blev suget fast til sædet med voldsom kraft og spændte alt vad jeg kunne med mave og ben som jeg var blevet instructed ...WOW så var vi på hovedet og kraften slap taget i et kort sekund, før jeg blev MAST tilbage i sæddet det meste af turen tilbage til vandret. WHAT A RUSH!!!

For at toppe af i god Topgun stil, fløg vi et stykke af tilbagevejen i MEGET lav højde og med STOR STOR hastighed.....SEEEEEEJT Jeg fik igen lov at styre.

Konklussionen på denne tur er : DET VAR FOR SINDSYGT FEDT. Hvis muligheden var der, så tog jeg den igen :) Foto's


Med venlig hilsen/Best Regards/Mit freundlichen Grüßen
Thomas Juel Sierla


2005 : Lodtrækning om to prøveture

Onsdag den 1. september var jo dagen, hvor Flyve-sektionens TOPGUN sommer konkurrence skulle afgøres. To personer sku' være de heldige vindere af en 1/2 times flyvetur i et militært jetfly !

Etty havde velvilligt accepteret at agere lykkens gudinde. Og kl. 11 blev lodder for alle medlemmer af Flyve-sektionen så lagt i posen, der blev rystet godt og grundigt. Herefter trak Etty de heldige vindere som blev :

Per Larsen (PLA) og Thomas Juel Sierla (SIERLATH)

Tillykke til begge vindere ! ! !

TOPGUN turene flyves lørdag den 18. september kl. 15:30 fra Roskilde Lufthavn ved Tune. Har du lyst til at komme og kigge med, så er alle velkomne ..... mere info herom senene i KlubNyt eller www.flyve-sektionen.dk

Etty ryster posen godt

Og de vindende lodder


2005 : Udskrivning af konkurrencen

Har du nogensinde drømt om at være jet-pilot i et militært jetfly ? At suse hen over landskabet med 5-600 km/t, hive pinden tilbage og stige lodret op i himlen, for derefter at lave loops, rul og alt andet mulig andet !

Det er en drøm, som vi næsten alle har haft og nu kan drømmen blive til virkelighed for en af os !!! Flyve-sektionen.dk udlodder nemlig en testtur i et militært jetfly i sommerens mest spændende konkurrence, turen flyves 18. september. For at deltage i konkurrencen skal du være medlem af flyve-sektionen per 1. september 2004. Medlemskabet koster 25,- per måned, og er bindende i 1 år, se nærmere herom her på siden.
Er du allerede medlem, ja så deltager du automatisk i konkurrencen. Er du endnu ikke medlem, så kan du melde dig ind via mail til Kim Frederiksen eller via link til indmeldelse. Men husk at det skal være inden 1. september !
Flere foto's